20. helmikuuta 2015

Treenit



(Videomatskua sain aika rajoitetusti kun kuvaaja oli paikalla vain toisena päivänä)

Viime viikolla oli taas pitkästä aikaa Pauliinan treenit, tällä kertaa tietty molempien hevosten voimalla. Ja kukas oli taas kipeä.... minä tietenkin! Mulle on jo tullut tavaksi olla kaikki lomat kipeänä. Hauskaa.



Torstaina piti olla Pelsiksen läpiratsastus, mutta koska se pirulainen pudotti kenkänsä, Mailis pääsi treenaamaan. Kengittäjä kuitenkin tuli jo iltapäivällä, joten otin Pelsiksen mukaan Tiina Vuorisen istuntatunnille sinä iltana. Se meni oikein hyvin, vaikka poitsu ei ollut ikinä käynyt siellä aiemmin.

Perjantai oli välipäivä, mutta lauantaina jatkettiin. Aloitin Pelsiksellä ja se oli taas kivan hankala. Sain tehdä ihan kunnolla töitä ennen kuin homma alkoi toimia!
Hypättiin pari hyppyäkin pienille esteille. Vesimatolle toin ensin itse aika huonosti ja jätin hepan yksin jolloin se stoppasi. Sehän on tietenkin myös Pelsiksen vika, esteet oli niin pieniä että kyllä sen olisi siitä pitänyt pompata. Seuraavat kerrat meni kuitenkin paremmin ja saatiin hienoja hyppyjä.

Mailis taas oli aikamoinen douche. Mulla oli sillä nyt vain toi oliivi suussa, kun yleensä hyppään pessoalla. Se on kuitenkin tuntunut treeneissä vähän liian kovalta viime aikoina.
Tehtiin töitä linjoilla ja käännöksillä aika pienillä korkeuksilla (ehkä 80-95cm) ja sai taas kyllä tehdä reilusti pidätteitä. Ja reiluja pidätteitä.

Kyllä huomaa että me oltiin taas ihan ruosteessa. Mun vähäinenkin estesilmä oli kuollut pois ja Mailis olis koko ajan vaan halunnut kiikuttaa mua.




Sunnuntaina olin jo aika flunssainen ja sellainen oli olokin.. Mailis käytti mun huonoutta ihan täysillä hyväkseen ja oli kauhean vauhdikas. Töitä tekemällä saatiin kuitenkin aika hyvin se hanskaan, mutta suurin ongelma oli jumppasarjalla. Vaikka tultiin kuinka hyvin sisään niin se vauhti silti vain kiihtyi loppua kohden. Saatiin kuitenkin tultua se suhteellisen rauhallisesti kun lisäiltiin puomeja, jolloin Mailiskin vähän hidasti.

Mulla oli siinä vaiheessa niin huono olo, että Pauliina ratsasti Pelsiksen. Ja se tulikin tarpeeseen! Pelsishän on ollut meillä aikamoinen juntti. Pauliina otti siltä kuitenkin onneksi luulot pois ja oli taas niin nöyrää poikaa kun menin loppuraveiksi selkään..

Sain tosi hyviä neuvoja varsinkin Pelsiksen ratsastuksen suhteen, joista on ollut tällä viikolla ihan älyttömästi hyötyä! Maanantaina se tuntui niin hyvältä ettei mitään rajaa. Ja sama meno on jatkunut nyt muinakin päivinä.

Hepat oli hienoja mutta täytyy myöntää että oon taas itseeni aika pettynyt. Millon sitä oppis ratsastamaankin..?

2 kommenttia:

  1. Kuule Ida mä olen miettinyt tuota aivan samaa omalla kohdallani.. Kun hevoset hyppäis taloja niin selässä säädetään jotain ihan omia! :D Ja täällä on toinen, kenen estesilmä oli ainakin eilen ihan hukassa että huh vaan.. Että hiton hyvää kisakauden alkua!
    Hienolta tammalta Mailis näytti videolla ainakin ja Pelsis on kyllä suloinen! Sillä on tosi nätti katse :3 Ja koita parantua pikasesti :< Oot kyllä taitavasti sit napannut taudit aina lomalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis mistä sitä ratsastustaitoa saikaan ostaa? Mä käyn heti hakemassa :D Ja jep, meitsi on tunnollinen oppilas kun vain lomat sairastetaan..

      Poista