1. tammikuuta 2015

Vastauksia, vastauksia part 2

Nyt on vuorossa vastauksia osa II. Kiitos vielä kaikille jotka lähetitte kysymyksiä! Palailen taas jossain vaiheessa heppojen kuulumisten kanssa. 

Oon nyt kauheessa flunssassa (eilen oli 40 astetta kuumetta..) enkä oo päässy ratsastamaan - tai oikeastaan en edes pois peiton alta - mutta oon onneks saanut liikutusapua Hirnuvan omistajalta, joka on ratsastanut Pelsiksen ja juoksuttanut Mailiksen. Maikun selkään ei mene kukaan muu kuin mä tai valmentaja, ei sillä etten päästäis (okei en kyllä päästäis ihan ketä tahansa, on se niin herkkä tapaus) mutta kaikki aina sanoo etteivät halua päästä hengestään? Mitä lie tarkoittavatkaan.. ;)


millä tallilla sun hepat asuu?
- Omalla :) Falkki oli kyllä aina välillä jossain maneesitalleilla mutta päädyttiin kuitenkin aina kotiin. Mä rakastan sitä että mä voin vaan kävellä ton 15m talliin ja se on siinä. Tykkään myös siitä että ikkunoista näkee laitumet, osan tarhoista ja kentän. 


Kaikissa tarhoissa on tuulensuojat, pohjat on hiekkaa ja ne on salaojitettu. Jotain hyötyä omistaa pari jäätävän isoa kaivinkonetta :)

Kenttä just ennen laajennusta. Nykyään 30m x 45m. Pohja hiekan ja kivituhkan sekoitusta ja se on todella hyvin salaojitettu, vaikka tulis kuinka paljon vettä niin lätäköt häviää muutamassa tunnissa. 


Laitumia.

kuka sua valmentaa?
- Pääasiassa Pauliina Marttila. Käyn myös Minna Kauppisen koulutunneilla ja satunnaisesti Maija Yli-Huhtalan estetunneilla. Maija on myös kenttäaluerenkaamme valmentaja.


missä koulussa oot?

- Liedon lukiossa toisella vuosiluokalla.


seurusteletko?

- En :) kukaan mun ikäluokasta ei ole vielä rikas joten miks vaivautua


harrastatko muuta kuin ratsastusta?

- En enää. Harrastin kylläkin aika pitkään jääkiekkoa. Yhdessä vaiheessa nuorempana harrastin samaan aikaan lätkää, futista, balettia ja ratsastusta..

sun lempiruoka?
- Kyllä se on äidin tekemä makaronilaatikko. 



mikä on paras kisapaikka?
- Huh... Ypäjä? Ainakin kenttäkisojen suhteen. Salossa on tosin parhaat estekisat. Tykkään myös Merjan Tallista!

Ypäjällä on parhaat maastoesteet

käytätkö vaan merkkivarusteita vai onks sulla halppistakin? esim horze ja hööks

- Mulla on suurin osa ihan perinteistä halpiskamaa :D Käyn tosi paljon hööksillä ja suuri osa mun varusteista on sieltä. Tietty on mullakin joitain merkkituotteita, mutta lähinnä vaan suitset, saappaat, kypärät, satulat ja joitakin loimia. 
Mun lempimerkki on eskadron vaikka en pidäkään sen villeimmistä tuotteista, mutta esim. ne tavalliset yksiväriset satulahuovat on älyttömän hyviä.


sun lempivaruste(et)?

- Itellä kypärät (GPA, CO + CO J3) ja hevosilta Mailiksen Whitakerin suitset.


onko sulla paljon kavereita?

- Onhan mulla. Oon kyllä aikamoinen kotihobitti vaikka en todellakaan ole mikään hiljainen tyttö. Oon kuitenkin tosi valikoiva mun seurasta ja tosi monet mun kavereista asuu ulkomailla joten ei tule kauheesti hengailtua vapaa-ajalla. Mulla on semmonen "no bullshit" ideologia että en halua tuhlata yhtään mun aikaa ihmisten kanssa joiden seurasta en nauti.


lempiaine koulussa?

- Englanti. Se on ainoa aine jota osaan luonnostaan hyvin. Tykkään kyllä periaatteessa muistakin aineista (mm. historia, yhteiskuntaoppi, psykologia & maantiede) mutta meidän koulussa on niin paljon rasittavia opettajia, että se vie mielenkiinnon itse aineesta.


onko sulla sisaruksia?

- On mulla isoveli joka osaa olla todella raivostuttava kun sille päälle sattuu. (voidaan syyttää veljeä mun sairaasta hulluudesta superautoja kohtaan) On mulla kyllä myös siskopuoli ja velipuoli.

Kuinka vanhana aloitit ratsastuksen?

- No, periaatteessa kaksivuotiaana kun Pauli tuli meille ja pääsin säännölliseen talutusratsastukseen. Tunneille menin neljävuotiaana.


Kävitkö aluksi jossain ratsastuskoulussa? 

- Jep. Aloitin Merjan Tallilla ja siirryin jossain vaiheessa lähemmäs Uotilan tallille. 


Mikä oli ensimmäinen hevosesi?

- Pauli. Tai, periaatteessa Goliat. Mä rakastin lapsena vuonohevosia (still do) ja 11-vuotiaana vihdoin sellainen hankittiin. Goliat ei ollut mikään helppo poni, vaan aikalailla.... jyrä. Juna? Höyryveturi? Kuitenkin tosi söpö ja mulla oli sen kanssa todella hauskaa ennen kuin se myytiin Ypäjän Hevosopistolle opetuskäyttöön vuonna 2010, jossa se myöhemmin menehtyi ähkyyn. 
Rakastin sitä kuitenkin ihan älyttömästi, mutta koska halusin päästä kilpailemaan enemmän ja kehittymään paremmaksi, se piti myydä Falkin tieltä. Oon kuitenkin silloin jo päättänyt että joskus vielä ostan vuonohevosen, ennemmin tai myöhemmin :)


Ida 11v verryttelemässä 60cm luokkaan :D
Tulee oikein ikävä kun kattoo näitä kuvia ♥
Mieleenpainuvin kokemus hevosten kanssa?
- Huh.. Jos jätetään negatiiviset mainitsematta, niin varmaan Ypäjän helpon kolmas sija aiemmin tänä vuonna. Tai ehkä sittenkin se kun 2013 kesällä Falkki vietti viimeisiä päiviään ja makasin sen laitumella ottamassa aurinkoa, ja se päätti pistää mun kanssa maate. :) Siinä me sitten röhnötettiin niinkuin hylkeet konsanaan. 


Haluaisitko lähteä ulkomaille kilpailemaan ja/tai valmentautumaan, jos haluaisit niin minne päin?
- Periaatteessa joo. Jos johonkin lähtisin niin se olis Englantiin mun valmentajan luo. Olen kuitenkin aikamoinen kotihobitti ja huono isojen muutosten kanssa, joten saas nähdä uskallanko ikinä tehdä mitään niin rohkeaa..

Kuka on sun elämäsi hevonen vai ootko koskaan "tavannut" sellaista?
- Tapasin ja hautasin. Falkors, tutummin Falkki oli mun elämäni hevonen eikä se muutu mihinkään. Ei muutu myöskään se fakta, että silitin sen turpaa kun se nukkui pois mun sylissä viime vuonna.

miss ya buddy

Ootko värjänny sun hiuksia koskaan vai onko ne oikeasti ton väriset, mitä ne nyt on?

- Olen värjännyt :D Itse asiassa mulla on ollut 9 eri hiusväriä. Tämä punainen on pysynyt jo kolmatta vuotta ja se on varmaan tullut jäädäkseen? (Pssst. mulla oli joskus pinkit hiukset.)


Suosikki ja inhokki koulurata?
- Ai niinkuin kouluohjelma? Lemppari varmaan A:2 tai KN, mutta ehdoton inhokki on A:4. Hyi! Myöskin B:2 on aika inhottava.

Mikä on Pelsiksen kisaväri?
- En oo ihan päättänyt vielä! Luultavasti kuitenkin tummansininen (mariini?) koska oon mielikuvitukseton. Pelsis on ensimmäinen ruunikko mitä meillä on koskaan ollut ja mulla ei oo mitään hajua mitkä värit sille sopii :D

belsebuubin suitset

2 kommenttia:

  1. Oih, olen ihan imarreltu kun jaksat kuunnella mun laadun puutteesta vähän väliä kärsiviä vitsejäni :D
    Ja kokeile punaista Pelsiksellekin! Vänelle istui mun mielestäni punanen hyvin. Sininenkin sopi kyllä kivasti ja oranssit jalustimet mä sain sillon alunperin Väneä varten ;) Mulla ei muuten ole Edille kenttäväriä! Apua.. Jos se höppänä siis joskus kenttäkisoihin asti lähtee. Vesilätäköt on välillä vähän epäilyttäviä hänen mielestään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä nyt sulla on just parhaat vitsit! :D Mulla on oikeesti ehkä kolme ihmistä joita jaksan katella ja onnittelut, sä oot yksi niistä! :D
      Ja hei mistäs sitä voi tietää mitä örkkejä niissä lätäköissä asuu ;)

      Poista