1. tammikuuta 2015

Vastauksia, vastauksia part 1

Nyt on tullut aika vastata niihin kysymyksiin, mitä te lukijat mulle olette lähettäneet. Kiitos niistä! Niitä tuli paljon enemmän kuin olin odottanut :) Itse asiassa niin paljon että joudun julkaisemaan vastaukset kahdessa osassa.


Miksi juuri Mailis? 
- Jaa-a kuule.. Mulla oli koeratsastuksen aikana omat epäilykseni (enkö mä oo liian iso tälle? jne) mutta siinä vaiheessa kun päästiin maastoesteille niin tajusin että jaahas tämä pikkutamma on just oikea kaakki mulle ;)



Entä Pelsis?

- Pelsis nyt on aika erilainen kuin Mailis.. (Luojan kiitos) Nuorempi ja kokemattomampi, mutta kuitenkin tosi osaava viisivuotiaaksi. (Apua, nyt jo 6v!!) Mä tykästyin siinä sen todella isoon ja pehmeään raviin ja siihen miten se hyppäs maastoesteitä niin suurella sydämellä korvat hörössä..





Millainen olisi sun unelmaratsusi?
- Huh.. Ehkä Mailiksen ja Pelsiksen sekotus! Hyppykyky ja liikkeet (ja muskelit) niinkuin Mailiksella mutta luonne kuin Pelsiksellä. Ja koko olis jotain siltä väliltä. Ei 158cm eikä 176cm! Ai että.
Tosin, jos nyt pinnallisiksi ruvetaan niin kyllähän se olis joku 170cm musta kenttähevosori jolla on kapasiteettia neljään tähteen ;)




Lempi ratsastusvaruste itseltäsi ja ratsuiltasi?
- Hmm mikäs tää nyt olis.. Itsellä varmaan GPA kypärä. Tosin se on kyllä ihan rikki ja pehmusteet lytistynyt kun onhan se ollut jotain viis vuotta käytössä.. 
Mailikselta ainakin suitset! Tai, tarkemmin ohjat. Whitakerin suitsissa tuli mukana niin ihanat kumiohjat ettei mitään rajaa. Mä inhoon ohuita naruohjia, mutta noi on niin ihanan paksut ja jämäkät!
 Pelsiksellä ei oikein ole vielä mitään erityistä omaa.. Mutta ehkä suitsien otsapanta missä on sinisiä timantteja :)


Miksi Paulin täytyy olla noin söpö? 
- Mä kysyn siltä tota joka päivä! Se ei kuitenkaan ikinä vastaa?

Paukku tutkimassa traikkua vuonna 2010
Miten innostuit kenttäratsastuksesta?

- *Kröh kröh* vuosi oli armon vuosi 2011.... Ei vaan, mulla meni yhdessä vaiheessa käpy siihen että Falkkia ei olisi voinut vähempää kiinnostaa puomien ylhäälläpysyminen, ja mä en jaksanut vaan vääntää koulua joten lähdettiin Ratulle kokeilemaan pieniä maastoesteitä.. Ja Falkki oli aivan tykki! Ekalla kerralla jo hypättiin helppoon asti kaikenlaisia tehtäviä ja se ei epäröinyt hetkeäkään :) Löydettiin molempien kutsumus!


Paras piirre sun hepoissa? 

- Ei ole. Vitsi vitsi, Pelsiksellä ainakin sen sukupuoli. Oikeasti! Kaikki on niin paljon yksinkertaisempaa. Mailiksella taas ei voi sanoa luonteesta yhtään mitään, mutta hyppykyky ja kapasiteetti on yhdet. 


Mikä on Mailiksen pukukoodi näillä keleillä?

- Mailiksella on tällä hetkellä ulkona 350g fullneck toppaloimi, ollut jo jonkin aikaa. Kun tulee oikeasti kylmä, as in -20 -->, niin se saa sinne alle vielä ohuen tallitoppiksen alusloimeksi. Tallissa sillä vaihtelee aika paljon vaatetus lämpötilan mukaan, mutta nyt se on käyttänyt semmosta aika ohutta fullneck toppista. Ehkä joku 150-200g?




Isoin hyppäämäsi este?

- 145cm muistaakseni.. Falkilla. Tosin Mailis ottaa kiinni, sen kanssa 135cm!


Millaisia oli sun joululahjatoiveet?

- Ei mulla oikeastaan ollut ihmeempiä herra Pelsiksen lisäksi. Paitsi uusia pinteleitä pyysin ja sainkin hienot KL:n tummansiniset fleecepintelit! 


Toteutuivatko ne? 

- Tuolla se heppa seisoo ;)


Kerroppa sitten vaikka vielä että minkä merkkinen ja mallinen puhelin sulla on.
- Itse asiassa sain just isältä joululahjaksi uuden puhelimen kun edellinen oli alkanut hajota käsiin.. Nokia Lumia 735, on kyllä aikamoisen kokoinen kapula!


Hammastahna vai hiusharja?

- Ai jos saisi valita vain yhden? Hammastahna varmaan. Tosin mulla on niin pitkät hiukset että niistä tulis semmonen iso takkupallo todella nopeesti :D




Mielipide mun parhaasta treenikaverista Jorma Uotisesta? (*Kröhmn* "Ei huono")

- Ei huono treenikaveri ;)

Mitä muita heppoja teillä on kotona Mailiksen ja Pelsiksen lisäksi? Onko kaikki teillä olevat hepat teidän omia? Kerro niistä jotain :D
-Meillä on Paholaissisarusten lisäksi mun herra Pauli (jonka esittely löytyy omalta sivultaan!) ja suomenhevostamma Hirnuva aka Hirppi. (aka hullu kaakki koita nyt herranjumala varoa niitä jalkojas ja sitä jättikokoista päätäs!) 
Hirppi on puoliksi meidän ja puoliksi erään perhetutun joka hoitaa sen liikutuksen. Pääsen kyllä mäkin aina välillä nauttimaan Hirpin seurasta. 
Näiden lisäksi löytyy vielä yksi vuokralainen, josta en sano täällä sen enempää kuin että se on kaikista tallin hevosista ainoa selväpäinen kaveri :D 

sh ruuna Oliveri, joka nukkui pois 2013 kesällä ♥ (c) Terhi

Mitä tavoitteita sulla on Mailiksen kanssa ensi kaudelle?

- Huh. Oikeastaan ehkä eniten toivon että päästään kisaamaan läpi kauden helppoa hyvillä tuloksilla ja ehkä jopa starttaamaan 1* luokk(i)a. Mä toivon kyllä todella että kouluratsastuksen suhteen tapahtuu jotain edistystä. Siis lähinnä siinä että pystytään kisaamaan koulua ja pysymään koko rata rentoina neljällä jalalla..


Entä Pelsiksen?
- Pelsis aloittaa kauden aika rauhassa. Keväällä käydään ehkä jossain seurakarkeloissa katselemassa paikkoja ja ottamassa tuntumaa (helppo C-B & 80-90cm tasoilla). Kesäkuussa kuitenkin olisi tarkoitus startata kisaviikolla tuttari ja katsoa miten se sujuu. Pelsishän on kisannut jo helppoa aiemmin, mutta katsotaan rauhassa miten yhteistyö lähtee toimimaan.

Mikä on asia, minkä haluaisit saavuttaa sun "ratsastusuran" aikana?
- Oi! Haluaisin startata Finnderbyssä Mannerheimin kenttäratsastuskisassa :) Siellä on aina niin ihana tunnelma ja niin hienot paikat. Tietty haluaisin saavuttaa yleisesti mainetta ja kunniaa kentässä mutta tuo yksi kisa on mun haave, ainakin nyt kun saavutin edellisen unelmani joka oli startata junnujen SM.

Jos voittaisit miljoonan lotossa, niin mitä tekisit sillä?
- Tätä on tullut mietittyä paljon! Tosin, miljoona on loppujen lopuksi aika "pieni" summa. Mulla tästä unelmoidessa vaihtuu todella paljon suunnitelmat, välillä kävelisin suoraan autoliikkeeseen ja ostaisin varmaan Lamborghini Aventadorin tai Audi R8:n tai McLaren 650s coupen tai Ferrari 458 spiderin..... Taaaai sitten vaan rakennuttaisin kivan tallin maneeseineen. 


Audi R8 v10
Lamborghini Aventador v12

Miksi juuri kenttäratsastus?
- Hyvä kysymys! Maaston jälkeen on aina niin hyvä fiilis että sellaista ei mistään muualta saa. Mä myös koen sen jotenkin niin hienona lajina kun tarvitsee osata kolmea lajia yhden sijasta. Ehkä mä kuitenkin päädyin tähän vähän vahingossa, kun Falkin kanssa rataesteiden kisaaminen ei ollut kovin tyydyttävää. 

Mikä on sun unelma-ammatti?
- Jaa-a, kerro sä mulle! Ei mitään hajua. Ei harmainta aavistustakaan. Luultavasti päädyn kuitenkin yrittäjäksi vanhempien jalanjäljissä, tosin eri alalle. Mä en nimittäin tajua puutarhoista tai niiden rakentamisesta yhtään mitään. 

Kerro susta joku fakta, minkä tietää vaan harvat?
- No, nyt aika monikin jo tietää että mulla on hullu rakkaus superautoihin.. :D 
Ja että mulla on kevytmoottoripyöräkortti. Itse asiassa, haluaisko joku ostaa mun kevarin? Honda CBR vm. -11 ;)
Olen lukenut melkein kaikki Tolkienin teokset englanniksi, nyt on kesken Children of Húrin. Itse asiassa luen paljon hitaammin ja huonommin suomea kuin englantia. Onkohan se hyvä fakta? 


3 kommenttia:

  1. Anonyymi1/1/15 14:27

    Vautsi mikä pyörä! ..kauhee pyöräkuume tuli heti, mutta rahaa ei ole ja kevaria isompi pitäisi ostaa.
    Todella kiva postaus, innolla jään odottelemaan uutta ratsua kisakentille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis toi on ihan naurettavan hyvä pyörä! Mun mielestä paras piikki Yamaha YZF-R:n jälkeen.. KTM kans vähän siinä ja siinä :D

      Poista
    2. Anonyymi3/1/15 14:02

      Kyllä honda cbr on paras ja hienoin :D, mutta jos rahaa löytyisi liikaa niin joku yli kallis pyöräkin kelpaisi! :DD

      Poista