4. tammikuuta 2015

this is a proper post I swear

Silloinhan ei pitäisi sanoa mitään jos ei ole jotain järkevää sanottavaa. Mutta, milloin mulla muka olis, joten iskenpä tähän postaukseen vaan joitain kuvia mitä uuteen kännykkään on kerääntynyt ja höpöttelen vähän. Hyvää uutta vuotta kaikille!

Mä oon nyt ollut melkeen viikon kuumeessa, ja vasta tänään pääsin ratsastamaan. Äiti vaan tyytyi kuiskailemaan aina välillä "sydänlihastulehdus, sydänlihastulehdus.." mutta ei auta, viikkoon en ollut ratsastanut, alkoi tulla vieroitusoireita! 

Mä olin tosi yllättynyt miten hyvä Mailis oli, kun miettii miten huonosti se kestää vapaapäiviä. Kukaan ei suostu sen selkään joten se sai olla juoksutuskuurilla viikon. Olihan se tietty tänään vähän kuumana, mutta huomattavasti vähemmän kuin odotin! 

Pelsis taas oli aivan super. Se oli kuljetuksessa kehittänyt aikamoisia jumeja, ja sille on ollut monet asiat aika vaikeita viime aikoina. (Ainiin, ylihuomenna seuraava hieronta..) Tänään kuitenkin se oli aivan älyttömän hyvä! Ekaa kertaa suomessa tuntui siltä että tehtiin oikeesti töitä eikä vaan yritetty selvitä ratsastuksesta. 

Se on tosi hitaasti lämpeävä malli, ja se alkaa oikeasti liikkua ravissa vasta laukkaamisen jälkeen. Tänään tein todella huolellisen ja pitkän alkuverryttelyn, johon sisältyi juuri paljon laukkaa (eteen-takaisin, eteen-takaisin, ei siis mitään ihmeellistä). Lopuksi tein vähän töitä harjoitusravissa, ja ai että se oli oikeesti hauskaa! Pelsiksellä on tosi iso mutta pehmeä ravi, eikä siellä istuminen ole mitään ydinfysiikkaa toisin kuin eräällä tammalla, mutta siihen tarvitsee vaan supervatsalihakset. Tehtiin pysähdyksiä ja hieman avoa. Lähinnä vaan fiilisteltiin ja päästiin lopettamaan hyvillä mielin!

 Mailis teki viikko sitten aikamoisen kivan tempauksen ja suostui tekemään puhtaita laukanvaihtoja! Meillä ne on olleet todella vaikeita kun ne on Maikun mielestä niiiiiin jänniä että ei malta tehdä itse vaihtoa.. Nyt kuitenkin ne meni todella hyvin ja saatiin monta puhdasta vaihtoa ilman minkäänlaista sekoamista!
Se on sitten eri asia muistaako Mailis oppimansa enää esteradalla. Tuskin.

 Oikeastaan tämän takia kännykkä oli esillä tuona päivänä. Ostin nimittäin uuden otsapannan Mailiksen kankiin! Tykkään. Mustia timantteja, ai että.. Mailiksella on muuten kauhea karvanlähtö, mutta ainoastaan otsassa. Eipä sillä ole mitään karvaa mitä vaihtaa missään muualla..

 Kiiltävä HK:n sininen. Mutta hyvännäköinen HK:n sininen.

 Snotty oli ihan ihmeissään kun käskin sen poseerata. Kerrankin värit sopii yhteen! Kieltämättä toi mun suunnittelema sininen näyttää aika hyvältä sillä? Tietty se on kesällä paaaaljon punaisempi karvasta, mutta eiköhän se silloinkin toimi.

 Ai miten niin mun hevoset ei oo terveitä päästä? Miks ei olis?


Yksi sana: kaulamuskelit. Tässä pikkutammassa riittää lihaa mitä halata!

 Paholaissisarusten suitset. Mulla on oikeastaan pakko olla kaikissa suitsissa eri värinen otsapanta, niin pystyn orjuuttamaan myös ei-hevosihmisiä suitsienhakuun! eipä se äitikään aina tietäis mitä suitsia tarkoitan ilman värikoodeja

Loppu"huipennuksena" (onko tässä postauksessa ollut muuta kuin tasaista alamäkeä) mulla hoidossa oleva siskon katti Nooa aka the devil.  Nooa on norjalainen metsäkissa ja erittäin uljas ja jalo eläin. Tai sit ei. Se aina kävelee mun naaman päältä kun mä nukun! Ja se painaa 7 kiloa..

Ei hätää on multa oikeitakin postauksia tulossa. Ehkä.

6 kommenttia:

  1. Huu nyt tuli niin paljon asiaa etten edes tiedä mitä kommentoida :D Komea otsapanta ja vielä komeemmat muskelit neitokaisella! Tuolle kalpenee meidän kunkku ihan mennen tullen.
    Ja teidän poitsullehan sopii sininen ihan just eikä melkeen! (hauska lempinimi tuo Snotty muuten!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Snotty snotball :D se nyt on semmonen räkänokka

      Poista
  2. Anonyymi5/1/15 07:03

    Ihania noi otsapannat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eiks ookki? Mä oon hulluna otsapantoihin... Kuten näkyy :D

      Poista
  3. Mailis on kyllä hyvässä lihassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thanks! Tulee hyvä joulukinkku ens jouluks ;D

      Poista